HTML

firkálmányok

If your doing wrong, If you've done all wrong, You can rest assure your gonna live quite long If you've done all wrong, If your doing wrong, You can rest assure your gonna live quite, quite long

Friss topikok

  • bodza.: oh köszi, örülök, hogy te akkor is hiszel bennem amikor én már teljesen feladtam. :) (2010.11.03. 17:26) Sz feat. M
  • Hinata: www.youtube.com/watch?v=7lHxa_zosbY ismerem az érzést... nagyon szeretlek kicsi bolyhos doromboló... (2010.10.05. 21:57) bonyolult

2010.07.29. 16:00 bodza.

nem szólistának születtem

 Azt mondják, a zene képes valami olyat is elmondani az emberről, amit még a nagy tudósok sem. Kifejeznek valamim olyan belső tényt, kényszert, gondolatot, amit szavakba, képekbe nem lehet önteni. Leírják életünk útját, s meg mutatják, hogy hova tartunk.

Emlékszem, mikor lehetőségem volt elemi harmadikosan hangszert választanom, két hangszer között gondolkoztam. A cselló és a fuvola között. Eddig mindenkinek azt, mondtam, hogy világ életemben csellózni akartam, csak nem engedték s így lett a fuvola. Ez az elmondás tényleg sántít, mert anyukám csaka fuvolába egyezett bele és így nem volt választási lehetőségem. 
Eleinte nagyon szerettem a fuvolámon játszani, de később, ahogyan az életem alakult, majdhogynem meggyűlöltem a hangszert és a hangját is. Túl szép volt, túl csengő és szólistáknak való hangszer. Mivel nem gyakoroltam és már akkor is volt híre egyéniségemnek, plusz egy technika lépés is rásegített, el búcsúztam a fuvolótól, s vele együtt a zeneiskolától is.
Eltelt hat év és most már a gimnáziumban kezdtema harmadikat, s akkor iskolánk új zeneiskola igazagatója, angyalkáént feltette nekem azt a kérdést, nem akarok-e zenélni én is. 
Mint a kiéheztetett eszelős, vad úgy kaptam az alkalmon és elkezdtem csellózni. Hihetetlen élmény volt, mert ami oly sok évig bezárva volt rajtam egy nyomaszó, elfolytott érzés, de a cselló húrjain valahogyan megformálódtak és a szívem is kezdett kinyílni afelé a rét felé, ami mellett életem háza állt. 
A cselló nem szólista hangszer. De van benne valami amitől számomra a világ legkülönlegesebb és legszebb hangszere lesz. Ezt sajnos még mindig nem tudom leírni, hogy mi ez, csak érzem, itt benn, ahol a szívem van.
Nem tudom, hogy akkkor mikor fuvolázni kezdtem jól döntöttem-e, vagy éppne rosszul, de ma már tudom, hogy nem szólistának születtem, hanem valaki olyannak, aki magában hordoz valamit, amit mások nem biztos hogy értékelnek vagy megbecsülnek. Mégis ez a tudta, olyan erőt ad amit senki nem vehet el tőlem.

csak ennyit akartam.

Szólj hozzá!

Címkék: chello


A bejegyzés trackback címe:

https://other-side.blog.hu/api/trackback/id/tr442341072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása